czwartek, 10 lutego 2011

Nordic Walking

Każda z Was pewnie słyszała o nordic walking. Zacznę może od tego czym jest nordic walking.
Sport ten powstał w latach 20tych XX wieku, w założeniu miał być całorocznym treningiem dla biegaczy narciarskich, jednak stopniowo zaczął się rozprzestrzeniać.
Kilka lat temu pojawił się w Polsce. Ja swoje kijki kupiłam prawie dwa lata temu, gdy był już całkiem popularny. Na próbę kupiłam kijki składane- nie są one polecane na forach dla amatorów tego sportu, ale ja jestem z nich bardzo zadowolona(kosztowały ok 40 zł). Po pierwsze dlatego, że można je dostosowywać do wzrostu chodzącego, więc pożyczam je mamie, tacie. Po drugie są składane, więc można je schować do torby podróżnej. Moje były ze mną i w górach i na mazurach.
Jakie są zalety? Zużywamy więcej kalorii niż podczas zwykłego spaceru, marszu bądź podobno nawet biegu. Spacer z kijkami odciąża kolana, kręgosłup, stawy, kształtuje koordynację, angażuje większość mięśni. Co więcej spacery z kijkami zwiększają pobór tlenu.
Moje kijki kurzyły się ostatnio za szafą, jednak brak wf na uczelni spowodował znaczący spadek kondycji. Postanowiłam to zmienić, zaczęłam maszerować razem z przyjaciółką.
Od prawie 2 tygodni codziennie po zmroku maszerujemy ponad godzinkę, solidna dawka świeżego powietrza. Po drodze mijamy innych nordicujących. Ostatnio dołączyła do nas mama koleżanki, wczoraj moja młodsza siostra, a dziś babcia przyszła ze swoim zestawem, żebym go sprawdziła.
Jak widać sport dla każdego, dużo lepiej się czuję, lepiej mi się zasypia i widać już pierwsze efekty marszu :)
Polecam!

4 komentarze:

  1. W moim mieście bardzo dużo ludzi uprawia Nordic Walking. A jest to miejscowość nie duża:)

    OdpowiedzUsuń
  2. TO jest sport, który planuję uprawiać jak tylko się przeprowadzę :) Bo tam będę miała z kim chodzić. Już nawet kupiłam wygodne adidaski :D Tylko kijków nie mam i nie wiem jakie kupić i gdzie...

    OdpowiedzUsuń
  3. greatdee, często są polecane różne marki na forach, ale są dosyć drogie.Na początek może coś taniego, żeby się przekonać czy Ci się spodoba :)
    Moje kosztowały z nakładkami do różnego typu podłoża 40 zł i bez problemu prawie 2 lata wytrzymały

    OdpowiedzUsuń
  4. O to na pewno ;) Najpierw spróbuję z tanimi kijkami.

    OdpowiedzUsuń