środa, 16 lutego 2011

Mydełka ręcznie robione

Od kiedy zobaczyłam tego posta na blogu Cammie poczułam chęć zrobienia własnego mydełka.
Oczywiście już dawno chodziło mi to po głowie, gdy widziałam zestawy do mydeł z Zrób Sobie Krem, ale długie leżakowanie i cena zniechęcała mnie.
Wg przepisu zrobienie mydła jest dziecinnie proste, potrzebujemy:
-Mydła Biały wielbłąd, lub Biały Jeleń
-startej skórki pomarańczowej
-mleka w proszku
-wody mineralnej
-odrobiny oliwki
Jednak mój przepis jest nieco zmodyfikowany. Przyznam się bez bicia, że nie chciało mi się iść do sklepu po mleko i zadowoliłam się tym co było w domu.
Od czego zaczęłam? Naszykowałam słoik, włożyłam do niego pokrojone na kawałeczki mydło- błąd, warto jednak zetrzeć je na tarce, proces topienia zajmie wówczas dużo mniej czasu.
Podlałam całość lekko wodą i włożyłam do garnka z gotującym wrzątkiem.
Topienie mydła zajęło mi wieki, mieszałam maź co jakiś czas i od czasu do czasu dolewałam wody. Następnie dodałam startą skórkę pomarańczy.
Wywąchałam mieszankę i stwierdziłam, że przydałaby się drobna modyfikacja.
Dodałam więc oliwki na rozstępy z babydream, oraz kilka kropel olejku eterycznego.
Następnym razem dodam cytrynowy.
Gdy już mamy wszystko wymieszane, wystarczy naszykować foremki(np. kubeczki po serkach, pastach, bądź sosach), lekko posmarować je oliwką i włożyć naszą papkę.
Moja próba nie zachwyca może pięknem, ale liczę, że będzie mi się przyjemnie użytkowało mydełka. Wpadłam na pomysł stworzenia kostek peelingujących, bo gdyby tak zamiast skórki pomarańczy użyć zmielonych łupin orzecha, bądź kawy?

12 komentarzy:

  1. jestem chyba za leniwa na taka robotę
    ale Twoje mydełka wyglądają apetycznie, domyślam się, że pięknie pachną:)

    OdpowiedzUsuń
  2. super ;D też się przymierzam do zrobienia mydełek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm, też mam chec na takie mydelka:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewelina, mówisz i masz :) tylko ulepszę recepturę i możesz liczyć na moje produkty :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robiłam z kawą i fajnie delikatnie peelingują :D

    OdpowiedzUsuń
  6. super! ja uwielbiam rzeczy i produkty hand made dlatego przy odrobinie wolnego czasu, sama tez sobie zrobię mydełka i peelingi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne mydełka, chyba skorzystam z tego, że jesem chora i zrobię coś pożytecznego ;) i miłego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. łał... super... Polak jednak potrafi ;)

    Pozdrawiam

    http://mamajusta1-mojezielonewzgorze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł świetny i bardzo dal mnie :), ale czy faktycznie można zupełnie ominąć mleko w proszku?

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam zamiast topienia w garnku topienie mydła w mikrofalówce ,topi się błyskawicznie,nie dodajemy tam wody ,musimy tylko pamiętać że mydło zwiększa w niej swoją objętość kilkakrotnie zatem odpowiednio wysokie naczynie :)Miłej pracy .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja wszystkich zaitneresowanych zapraszam na poogladanie naszych cudeniek mydlanych na youtubie. Co prawda nasz kanal jest tylko po angielsku, ale chetnie odpowiem na kazde pytanie. Sami robimy torty mydlane, czy babeczki itp Wszystko z mydla - wszystko recznie
    http://www.youtube.com/user/cosmeticgarden

    OdpowiedzUsuń