niedziela, 8 października 2017

Vacu Jet, Vacu Power- ćwiczenia w kapsule, czy warto? Podsumowanie efektów.

Dzień dobry wszystkim!
Dzisiaj chciałam się podzielić swoją opinią na temat ćwiczeń w kapsule. Mam nadzieję, że będzie ona pomocna dla innych, gdyż sama przed zakupem karnetu szukałam opinii na temat efektów osiąganych na tych maszynach.
Zacznijmy od tego, że wybierając klub zwracajmy uwagę czy informuje nas o przeciwwskazaniach do korzystania z urządzeń, a są to m.in.:
  • ciąża
  • okres poporodowy (około 8 tyg.)
  • miesiączka
  • choroby serca i naczyniowe
  • epilepsja
  • niezagojone blizny po operacjach chirurgicznych
  • żylaki
Obecnie mam zakupione przez groupon dwa karnety, do dwóch różnych miejsc, w obydwu zostałam zaznajomiona z regulaminem i podpisałam oświadczenie na temat braku przeciwwskazań do ćwiczeń.

















Powyższe zdjęcia pokazują sprzęt na którym ćwiczę. Po lewej widzimy rowerek, po prawej bieżnię.
Jak przygotować się do zajęć?Po pierwsze musimy pamiętać o zabraniu ze sobą butelki z wodą, to bardzo ważne, żeby dobrze się nawadniać. Musimy zabrać ze sobą strój na zmianę. Na bieżni zalecane są szorty, można ćwiczyć też w samej bieliźnie. Na rowerku można mieć nieco dłuższe spodnie, żeby nie obetrzeć sobie nóg o siodełko. Obsługa maszyn ubierze nas też w specjalną gumowaną spódniczkę, która ma szczelnie oplatać urządzenie, aby nie było dostępu powietrza z zewnątrz i można było odczuwać podciśnienie oraz saunę.
Teraz pytanie co lepsze? Rowerek czy bieżnia?
Cóż, po 1,5 miesiąca korzystania naprzemiennie z obydwu urządzeń stwierdzam, że dla początkujących i osób ze słabszą kondycją idealny jest rowerek. Natomiast bieżnia jest dla nieco bardziej zaawansowanych osób. Naprawdę po 30 minutach treningu czuję solidne zmęczenie. Dlatego nie mogę się doczekać skończenia karnetu na rower i skupienia się tylko i wyłącznie na bieżni. Od kiedy włączyłam ją do treningów widzę większe efekty.
A efekty są i to bardzo duże! Oto podsumowanie dotychczasowych osiągnięć:
Ilość treningów na rowerku: 8
Ilość treningów na bieżni: 9
Spadek cm w talii: 4 cm
Spadek cm w okolicy pępka: 10,5cm!!!
Spadek cm na dole brzucha: 8,5 cm
Spadek cm w biodrach: 1 cm
Spadek cm w udach: 2 cm udo prawe, 3 cm udo lewe
Spadek cm w łydkach:0 cm łydka prawa, 1 cm łydka lewa
Spadek wagi: 2,8 kg

Jak widać efekty są spore, z obecnych karnetów pozostało mi 7 wejść na rowerek i 11 na bieżnię (włączam też roller shape). A po zakończeniu karnetów mam już zakupiony karnet open na bieżnię.
Następne pomiary robię dopiero za miesiąc, jak widać efekty są spore. Dlatego jeżeli ktoś nie ma przeciwwskazań, to polecam tą formę aktywności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz