czwartek, 31 marca 2011

Farbowanie By Fama

Zupełnie przypadkiem trafiłam na nowootwarty sklep fryzjerski. W oko wpadły mi farby "Fantasia colore" By Fama, z powodu przepięknej palety rudości.
Kilka dni temu weszłam na chwilę i nie mogłam się zdecydować co wybrać.
Padło na kolor 7.43 czyli z tego co pamiętam Złocisto miedziany średni blond.
Za farbę zapłaciłam 25 zł i tyle samo za wodę 9%. Opakowanie to powinno starczyć na dwa farbowania, a woda na jeszcze dłużej. Farba pachnie jak to farba, niezbyt przyjemnie, kremowa woda pachnie bardzo ładnie, wymieszane obydwie pachną znośnie i nie śmierdzą jak drogeryjne mieszanki.
Po lewej moja sprana "Płomienna Iskra" Joanny. Bardzo lubię ten odcień, ale niestety dopiero gdy pojawiają się odrosty. Początkowo jest wręcz czerwona, a widoczny na zdjęciu kolor jest po 2,5 miesiącach od farbowania.
Niestety instrukcja jest bardzo lakoniczna, producent zakłada, że sięgają po niego tylko profesjonaliści.
Do zrobienia mieszanki potrzebujemy 1 części farby i 2 części wody. Mieszamy wszystko i nakładamy na włosy. Ja zaczęłam od odrostów, odczekałam 20 min i nałożyłam na całość.
Na pierwsze farbowanie zużyłam całą tubkę, chciałam, żeby dokładnie pokrył kolor, następnym razem użyję tylko połowy.

Zdjęcie pierwsze od prawej: zrobione w zimnym świetle, sztuczne oświetlenie ledowe
Zdjęcie po lewej: światło dzienne.

Po spłukaniu umyłam włosy alterrą, nałożyłam odżywkę i użyłam płukanki octowej, żeby zamknąć łuski włosa.

Przepis na płukankę:
2 łyżki octu winnego
Pół litra wody
Ja jestem nowym kolorem zachwycona, jutro idę na cięcie, ciekawe co wymyślimy z moją fryzjerką :)

23 komentarze:

  1. następnym razem polecam połączenie 7M. 7.44 i 7.46 w równych proporcjach.na odrost z 6% i od razu na końce z 3%...MEGA kolor!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. 7M , 7.44 i 7.43 bo mi się pomyliło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. instrukcja jest tak napisana dla tego że jest to produkt do użytku profesjonalnego, czyli przez osobę która pracuje w tym zawodzie a nie farbuje włosy sama - to chyba logiczne

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj , widze że tej farby nikt nie używa. Ja trafiłam do Ciebie ponieważ szukam osób które uzywały tej firmy i niestety bez skutecznie. Zakupiłam kolor 8/37 strasznie mi sie podoba , zawsze z 8/4 ( innej firmy) wychodziły mi ciemne mahoniowe włosy - nie ładne , troszkę sie obawiam jej uzycia , bo włosy rozjaśniane już kilka razy i mieszanie 1/2 aż dziwne. Możesz cos więcej powiedzieć o tej farbie? Użyłaś jej ponownie? Nie wiem jakiej wody uzyć , ehh same problemy
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, miałam farbowane włosy tą farbą kolor 7.44 z wodą 3% i wyszedl piękny intensywny rudy. Farba spiera się rownomiernie. Zdziwil mnie fakt ze wlosy staly sie jasniejsze po uzyciu wody 3%, poniewaz przy uzyciu innych farb z tego poziomu z 3% wlosy byly ciemniejsze, moze jest to spowodowane tym mieszaniem 1/2. Polecam farbe w moim przypadku sie sprawdzila

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj , właśnie się zastanawiałam nad tym samym co Ty:) Nie wiem jakiej wody użyć, mam włosy rozjaśnione (szczerze nawet nie wiem jaki poz:)) myślę że spokojnie 8 bedzie , podoba mi sie 7/37 szczerze obawiam się 7 poź, ponieważ farbując alfaparf, vitalitys, z wodą 6% 8/44 ja wychodziłam buraczana, mahoniowa, okropieństwo. I tego sie boję , bo wszystkie z refl.4 wychodziły ciemne. Więc postanowiłam że 8/37 położe lub 7/37 oby nie wyszło ciemne. Wode jaką mi doradzisz? 3 czy 6 %? 7/37 boje się ze na 3 wyjdzie ciemne, a nie chce znów później rozjaśniać włosów, a robić same odrosty i przeciągać po całości.
    Palete maja super i właśnie to mieszanie 1;2 chyba daje taki efekt

    OdpowiedzUsuń
  7. Aga, używałam tej farby ponad rok :) w tym roku wróciłam do brązu. Przeważnie brałam kolor 7.43 lub 7.43I. Z natury mam ciemne włosy, więc mieszałam z wodą 9%, później przerzuciłam się na 6%. Wychodził piękny, intensywny kolor. Z samej farby jestem zadowolona, mimo, że miesza się ją w proporcji 1:2 to nie spływa po głowie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo , pomogłaś mi:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanie do osoby,która chciała użyć odcienia 7.37. Farbowałaś nią włosy? odcień się nazywa Toffe i jest śliczny...zastanawiam się czy dobrze wychodzi, i z jakim %wody farbowałaś? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej tak używałam ale 8/37 a tak jak mówisz 7/37 to tofii i właśnie dziś idę zakupić i mam zamiar dziś jej użyc;) . Dam znac jak i co:)( woda 3)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam,
    ja farbuję włosy blond. Wybieram odcień 10 (platynowy blond) i dodaję trochę 9S lub 10.3. woda 6%. Trzymam 30 minut. Kolor wychodzi piękny, jasny blond z refleksami. Odcień jest piękny: ani odrobiny żółci, szarości, spranego popielu. Utrzymuje się 6 tygodni. Włosy są zdrowe, błyszczące. Gorąco polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. witajce!
    proszę o pomoc.
    Sama mam włosy blond i farbuję 10 (mój wpis powyżej) ale mam koleżankę, której ostatnio pofarbowałam włosy czarne(zawsze farbowane były na ciemny, głęboki czarny farbą z drogerii)farbą by Fama w odcieniu 4.74 coffee i wodą 6%. i...jest problem z odrostem! tzn. jest widoczny odrost w kolorze brązowym a reszta włosów w kolorze czarnym. Wygląda to strasznie. Ja kompletnie nie wiem o co chodzi? czy teraz farbować jeszcze raz i użyć wody 9% ?? Błagam o szybką pomoc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wiesz w sumie to kolor 4.74 to z 3% na odrosty a na całość przy ciemnym to na 15 minut z 6% i tyle. [pracuje na by fama 6 lat :) ]

      Usuń
  13. Nie próbowałam 7.37.
    @Anonimowy, farba nawet z 12% wodą nie pokryje czarnych włosów!( jeśli nie są naturalnie czarne). Moja fryzjerka mówiła, że aby zafarbować czarne włosy na jakiś jaśniejszy kolor, to trzeba je zdekoloryzować. Niestety to straszne katusze dla włosów.
    A obecnie już ok 4 miesięcy nie farbuję włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Magrat, dziękuję bardzo za odpowiedź. Napiszę jak zrobimy coś nowego. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłyśmy tak: włosy kiedyś farbowane na czarno farbą z drogerii, odrost 2cm ciemnobrązowy. najpierw pofarbowałam 4.74 coffee + 9% woda, czas trzymania ok. 20 min. Na odrost dałyśmy 4.74 coffee + woda 6% i czas 10min. No i .... skończyło się tak samo: odrost się "pofarbował" na wypłowiały mysi a te czarne pozostały czarne :) Skończyło się na drugi dzień na wizycie u fryzjera i jakiejś farbie czarnej na odrostach. Na początku było ok ale po kilku myciach kolor wypłowiał i nadal jest niezbyt ciekawie. Znaczy, że widać jaśniejsze odrosty i czarne końcówki. Ale już nie kombinujemy i od teraz: zawsze czarne :) Ale dzięki za porady. Fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  16. LEJDIS HURTOWNIA25 stycznia 2013 11:45

    BY FAMA to doskonała włoska farba profesjonalna.
    Paleta posiada dużą gamę kolorów jak również,co jest ciekawostką pokrywa siwe włosy bez domieszki podstawowych farb.
    W Naszej Hurtowni posiadamy farby By Fama w ciągłej sprzedaży w cenach konkurencyjnych.
    Serdecznie zapraszamy.

    OdpowiedzUsuń
  17. tak fama profesjonalna... śmiech na sali... farbę famę niedługo za 2zł w kiosku z gazetą będzie można kupić.
    A to, że pokrywa siwe włosy bez domieszki natury, to świadczy tylko o tym, że jest w niej dużo amoniaku (lub czegoś innego),a proporcja 1:2 z wodą utlenioną - farbujemy włosy, czy utleniamy?
    nie polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. ja też nie polecam....
    tak sztywnych włosów jeszcze nie miałam, nawet jak farbowałam palette. Przestały się układać i ogólnie są jak siano.

    OdpowiedzUsuń
  19. farba by fama to jedna z trwalszych i lepszych farb profesjonalnych , odcienie chlodnych gblondow wychodza zawsze chlodno i pieknie np 9.1 wychodzi cudownie , polecam stoo rzay lepsza od majirela loreala

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej ja farbowalam z by fama odcieniem raz tabacco,raz teak,potem byl toffi,potem schrzanilam farba loreala,a teraz znow tabacco.Dla mnie farby tej firmy sa super,zawsze farbowane mialam nimi u fryzjera,ale mam chec zaczac je kupowac na wlasna reke,bo wiadomo..taniej.Farby by fama szczerze polecam,wlosy sa blyszczace,kolor trzyma sie dlugo,ogolnie nawet jak sie juz konkretnie wyplucze,a myje wlosy codziennie to i tak wlosy mienia sie fajnymi refleksami.Odcien toffi robiony mialam na 6% na calosci,tak wiec im wiecej utleniacza tym bardziej przesuszamy koncówki,tak jest w moim przypadku bo moje wlosy sa dosyc ciemne,ale ogolnie nie jest zle,jesli nawilzymy wlosy odzywka lub maska,w tej chwili jak pisalam mialam robione tabacco na 3%,zeby nie katowac wlosow i jest ok:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam trafiłam na twój blog i chyba dzięki Bogu, ponieważ mało kto używa farb Famy, a ja jestem w nich zakochana. Problem w tym, iż kiedyś zaczepiłam przypadkową osobę na ulicy z powodu jej koloru włosów. Okazało się że to 7M więc poszłam do sklepu fryzjerskiego i kupiłam ten kolor.Używałam z wodą 3%.Kolor przepiękny rudy ale wypłukuje się na złoto-bardzo źle wyglądam w czerwieniach. Ostatnio będąc u fryzjera pani fryzjerka uświadomiła mnie, że to jest pigment a nie farba więc przez 2 lata źle ją użytkowałam. Proszę o pomoc jaki kolor wybrać lub z jakim zmieszać aby był złoty rudy i z jaką wodą.Mój naturalny to mysi blond dość ciemny i cały czas farbowany 7M. Uwielbiam te farby i nie chcę żadnej innej. Dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
  22. Czesc, czy ktoś pomoże? Kupiłam fy fama 7,43I ale chciałabym zmieszać ją z kolorem , który daco jasny orzech (taki kolor obranych orzechów włoskich). Jakiego koloru/numeru dodać . Dzięki za pomoc:)

    OdpowiedzUsuń